Take advantage of the convenience of purchasing appliances on installments or financing the complete construction of your professional kitchen or laundry facility in installments.

With our partners, we will offer you the best conditions for the implementation of your project, without the need to pay the entire amount in advance.

                                              
 
30.12.2017

Историята на Мишлен

Историята на кулинарния гид „Мишлен“ започнала през далечната 1900 година в Париж. Двамата братя Андре и Едуард Мишлен обикаляли из Франция, развивайки своя бизнес, свързан с автомобилните гуми. Пътувайки от град на град, те посещавали различни заведения и записвали в тефтер своите впечатления – къде храната е била вкусна, какво е било нивото на обслужване, къде са ги излъгали и т.н. Също така отбелязвали със звездичка мястото, което им било харесало. Сменяйки маршрута си, двамата братя разменяли тефтерите с други търговци, за да им помогнат по-лесно да се ориентират къде да отидат да обядват или вечерят, като те от своя страна допълвали пътеводителя с нови места и нови впечатления.

Поради лошите пътища, малкото на брой бензиностанции и сервизи, братята Мишлен създали пътеводителя си, описвайки цялата полезна информация, необходима на един пътешественик, за да „оцелее“ по пътя. През 1923 година в пътеводителя се появила отделна секция „Ресторанти“, а три години по-късно започнало и оценяването на съответните места със звезди.

Как се извършвало оценяването?

Маскирани инспектори посещавали заведенията и ги оценявали по различни критерии. Оценяването било изцяло анонимно. След напускането на ресторанта оценяващият попълвал формуляр, в които записвал своите впечатления, описвал използваните в храната съставки, баланса на вкусовете и техниката на приготвяне. Максималният брой звезди, които можел да има един ресторант, бил три, но в повечето случаи заведенията за хранене, включени в пътеводителя, не разполагали дори с една.

Всяка от трите звезди имала следното значение: 1 звезда – „отличен“, 2 звезди – „струва си да се отклониш от пътя“, 3 звезди – „изключителен ресторант“. Единственото, което било оценявано, била само и единствено храната; интериорът и обслужването били без значение. Оценяването се извършвало на база 5 категории: „качество на продуктите“, „личен почерк в кухнята“, „майсторство във вкуса и приготвянето“, „съотношение цена/качество“ и „постоянство в кухнята“.

В наши дни

Получаването на звезда „Мишлен“ е доста трудно, но не и непостижимо. Световните готвачи, получили звезда, преминават през огромен стрес, за да я запазят, тъй като отнемането ѝ би могло да срине реномето на ресторанта им, а оборотът да падне с до 50%. Валидността на звездата е една година, като се подновява само ако ресторантът е запазил високия си стандарт. В гида не се разглеждат модни заведения, както и ресторанти, в които липсва авторска кухня.

Най-много звезди в наши дни има в Токио, като броят им е 302. Японската столица има 12 ресторанта с по 3 звезди, 52 ресторанта с по 2 звезди и 160 ресторанта с една. На второ място в класацията се нарежда Париж с общо 141 звезди, които са разпределени по следния начин: 10 ресторанта с по 3 звезди, 16 с по две звезди и 79 с по една. Третото място се отрежда на Киото – общо 135 звезди, като 7 ресторанта имат по 3 звезди, 25 – 2 звезди и 64 – една.

Следват Киото – 135 звезди, Осака – 116 звезди, Ню Йорк – 88 звезди, Хонконг – 87 звезди, Лондон – 87 звезди, Сан Франциско и Сингапур – по 45 звезди, Чикаго – 35 звезди, Брюксел – 31 звезди, Барселона – 30 звезди, Макао – 28 звезди, Берлин – 25 звезди, Милано 22 звезди. С еднакъв брой звезди – 21, разполагат Рим, Мадрид, Нара (Япония) и Антверпен.